tirsdag den 29. maj 2012

Natursyn 2

Natursyn 2

I forbindelse med vores dyrhold i gruppe som jo er hund tænker jeg på hvad det vil sige at have hund.

Jeg kan rigtig godt lide hunde, hvis jeg skulle have en hund skulle det være en stor hund allerhelst i schæfer, som var opdraget til at lyster ned til mindste deltale. Hvorfor den skulle kunne lyster så meget er fordi, der er rigtig mange mennesker som at bange for stor hund og det vil jeg gerne have at de ikke skal være over for min hund.

Jeg er ikke vokset op med hund, men som barn havde jeg en besøgs ven/ dame, som havde 2 hund Mikkel og Bamse jeg elskede de hund som var de min egen og når familien skulle på weekend uden hundene var det mig som kom og gik med dem og gav dem mad.
Her sidder jeg med Mikkel og Bamse billederne er en kopi af det oprindelige så datoen passer ikke


Her sidder jeg med Mikkel

Disse 2 hund var i mellem størrelse og den gang synes jeg de var stor, jeg var jo også kun 10 år.

Jeg indrømmer at jeg ikke skal have hund lige p.t, jeg har ikke tiden og heller ikke lysten til at skal ud så tidligt om morgen for at luften den før jeg skal på arbejde. Jeg synes det er en god ordning med at hunde ejer, skal samle deres hundelorte op når de går med den i naturen, desværre ser jeg alt for mange som ikke gør det i den lille by som jeg bor i.

Jeg kan rigtig godt lide at hunden kan hjælpe til i de forskellige fagområder.

Politiet har følgen hund.:  narkohund, politi hunde

Jæger: Jagt hund og  sweisshunde(den bruges til at finde sårede dyr, så som rådyr som vi mennesker kan komme til at påkører ved et uheld

Plejehjem: til at give trykhed til de ældre, som er demente. Besøgs hund

Blinde mennesker: har førerhunde, som kan hjælpe dem i hverdagene.

Vagt: Der findes hunde til at hjælpe med at holder fårene samlede disse hunde hedder hyrdehunde.
Der er også vagthund som hjælper dem som skal holde vagt på virksomheder om natten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar