fredag den 4. maj 2012

stangdukke

Så er jeg i gang med at strikke en bluse til min dukke.
Jeg gik på biblioteket og fandt bogen
Poulsen Ragna1996 troldebogen dukker i cernit

I den var der lige en strikke opskrift på en bluse.


Her er mit hovede

Mine hænder

Jeg prøve at strikke men det er svært med en kat, som gerne vil lege med mine strikkepinde

2 cm rib 1 ret og 1 vrang



Så gik jeg i står igen katten tog granet


Så fik jeg strikket den færdig og syet, så nu er det bare bukserne der mangler



Ved mormor finde man alt, strikke Rikke hvor der er opskrift på bukser

alt hvad man skal bruge til at sy med



så bliver mønsteret klippet til bukserne på mellemlægspapir


stoffet skulle lige sprættes op så der var stof til de stor bukser



mønsteret lagt på stoffet knappenålen sat i og kridt og sømmålen fundet frem

Så bliver der klippet

derefter syet på mormors symaskine.


De er nu syet sammen


Knapperne bliver syet på i hånden



                                                                                                                                                 
Her er min trold så med tøj på

Ingen kommentarer:

Send en kommentar